Sån otrolig skön lättnad!!

                                                                            

                                                                                 

Jag har tänkt mycket på slutet, tänk om det inte lever i min mage tänk om inte hjärtat slår!!
Jag har haft så många jobbiga tankar så jag kontaktade Carin min barnmoska igår och idag fick vi komma dit.
Hon är så himla bra, man behöver inte känna sig dum och fråga allt man vill..

När vi pratat en stund så frågade hon och jag ville att hon skulle lyssna efter hjärtljudet.. Gissa vad jag svarade??!!
Hon var snabb och sa att det kan ta en stund innan hon hittade nåt men på engång hon satte apparaten mot magen så hörde vi!! =) Ett underbart litet hjärta som slog.
Tårarna bara rann och jag kände en sån otrolig lättnad.

I graviditeten med Tova var jag hur lugn som helst,  jag oroade mej inte för nått. Men nu är det helt tvärtom jag är orolig för allt. Men Carin sa att det ofta är så, vet inte varför..

Jättekonstig men nu känner jag mej gravid på riktigt, nu vågar jag tänka på bebisen.. Nu börjar jag räkna ner till ultaljudet =)





Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!



Skönt att höra att du mår bättre! Lite extra jobbigt att må så där under sommaren och semestern.

Tur att ni kunde "avsluta" sommaren med en minisemester iallafall.

Skönt att du fick höra hjärtslagen, så du fick bli säker, kan vara så svårt för andra runt omkring att förstå att man kan känna sig osäker. Stefan berättade att Tova var glad för att hon skulle bli "storebror" så gulligt =)

/Lina

2009-08-26 @ 23:18:32
URL: http://linisnordin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åååh men gud vad kul!!! Tusen miljoner grattis igen!! :D

2009-08-27 @ 22:51:34
URL: http://jessiegumman.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Vännen !



Förstår din känsla och din rädsla jag fick själv en sådan panik över att jag inte kände sparkarna i magen under en hel dag. Var en ljuvlig och underbar känsla när vi fick höra hjärtljuden på vår lilla prinsessa. Som de sa till oss när vi var inne, man skall ringa för allt, hellre en gång för mycket.

Att gå runt och vara orolig är inte bra för varken dig eller bebisen. Förstår faktiskt att man kan vara mer orolig andra gången, man vet liksom mer än första och kan jämnföra. Och i början när man just inte känner något är det lätt att få konstiga tankar. Skönt att höra att allt är bra.

Puss och Kram och sköt om dig själv och magen :)

2009-08-28 @ 10:31:36
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com
Postat av: Sara (Minxy)

Härligt att få höra hjärtat :)

När har ni tid för UL?

2009-08-28 @ 21:41:12
URL: http://minxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0