En bra lördag!


Lördagen började med att Tova vaknade kl 6,20.
Då ville hon se på tv och äta en banan, hon väckte oss sedan kl 8,30 och sa att hon ville ha frukost! =)
Jag gick upp och fixade det så sedan åt vi alla en brakfrukost tillsammans.

Efter att humöret hade svikit igen och att vi pratat Peter och jag, så gjorde vi oss i ordning för julmarknad på Norra berget!
Vi åkte först och hämtade upp Bettan och sedan in till stan. Vi ställde bilen på mitt jobb och tog bussen upp till Norra vilken jag var glad för. Det var kaos med alla bilar där uppe.
Vi gick runt och kollade på alla stånd och Tova lekte lite i parken där, men hon ville inte dansa runt granen tillsammans med de andra barnen. Hon fick fiska fiskedamm, det var mycket roligare tyckte hon..

Efter att vi gått runt där en stund var vi nöjda så vi tog bussen ner till stan igen.
Vi handlade bara 4 små tomtedamer till Tovas fröknar på dagis som dom ska få i julpresent.
Vi hann också med en kopp glödd och lite pepparkakor.

Bettan och Åke bjöd oss på mat så vi stannade kvar där.
Vi fick en jättegod gryta eller jag vet inte vad jag ska kalla det. Bettan hade sett något Pernilla Wahlgren gjort i sitt julprogram. Det var kyckling och en samma rotfrukter och potatis i ugnen med rosmarin och en sås till gjord på creme fraish och julmust!! Sjuktgott!! =) Hon testar alltid något nytt, roligt att bli bjuden på mat där! Hihi

Vi stannade på fika och åt munkar som vi köpt på marknaden.

Tova var så söt när vi kom hem! Vi hade lovat henne att hon skulle få vara vaken och kolla på Robinson med oss innan hon gick och la sig. Så när vi kom hem sa hon "Mamma, pappa jag är så glad att jag ska få vara vaken o mysa och kolla på Robinson med er" Gullunge!

Nu sover hon i sin säng. Efter kanske 30 minuter sa hon att hon ville gå och somna i sin egen säng! =)
Själva sitter vi med var sitt glas cola och kolla på Gone in 60 Seconds! Sopfilm! 

Godnatt!

Dagens bilder! :0)


På bussen!




 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0