Ja, då har vi kommit hem!!


Jag köpte en en liten bukett till Tova och Peter när jag åkte hem från jobbet. Jag älskar ranukler, hoppas mina håller sig fina. Kunde låta bli dom var så otroligt stora & fina!!

Ja nu är vi hemma igen! Lite skönt måste jag säga, nu är allt som vanligt igen. Semester är ju hur underbart som hellst men det är skönt när vardagen blir sig lik igen!! Veckan har gått jättebra att jobba och Tova är som väntat glad över att få vara på dagis.

Förra helgen vart det mest att vi åkte runt och hälsade på och gav bort presenter, sånt är roligt!
På lördagen gjord Tova premiär på slalom skidor i Nolbybacken, hon var superduktig. Hon åkte framför Anna och sedan framför Peter i en sele. Jag är inponerad på henne, hon åkte som hon gjort det flera gånger förut. Nästa helg ska vi troligtvis åka till Hassela så då blir det mera åkning, även jag tänkte åka. Spännande! :)

                             

Ikväll när jag kom hem hade Peter dammsugat och skrurat! Jag testade någon nytt på Peter idag! Peter är inte så himla duktig att se var som måste göras här hemma. Han ser inte att blommorna håller på att dö eller att det står 1000 skor i hallen så man nästan inte tar sig in eller att matbordet är superskitigt så jag tänkte att jag måste hitta på nåt! :) Så imorse innan jag åkte på jobbet tog jag små posit-lappar och klistrade fast på allt som måste göras. Bla en lapp på bordet "Torka", lapp på toan "Skura", lapp på tvätten " Vik och in i skåpen" Ja ni fattar!!! :) Måste säga att det vart positivt resultat han hade gjort att jag skrev men Peter var inte inte lika road över min nya ide!! Hihi!

När jag kommit hem hade han också gjort mat. K
yckling och egna strips som vi fått inspiration från Jessica. Potatisarna var det absolut godaste jag ätit!!! Till det åt vi vitlökssmör och sallad.




Nu ska jag gå och väcka Peter som har somnat med Tova!!
Vi ska kolla på tv och mysa! Älskar fredagskvällar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0