Nu är vi hemma!



DANTE!!!!

Nu är vi äntligen hemma!
Vi åkte hem i måndags på förmiddagen.
Vi bestämde oss för att ge upp amningen lite då han inte vart nöjd, jag fick för ont, vart stessad och det kändes inget mysigt! Bara en plåga så nu får han både bröstet och ersättning och det bli han jättenöjd på och jag mår mycket bättre av det. Jag ska ialla fall amma i minst 10 dygn för det är då man har råmjölken som det kallas och det är den som är viktigast att barnen får i sig. Sedan näringsmässigt är det lika med bröstmjölk och ersättning har jag fått lära mej nu på BB.

Än så länge går det jättebra med Tova också hon är lite uppspelt med jätte snäll med Dante.
Men Tova är ju en liten vilding annars också så det är inte så mycket värre nu! =)
Just nu är Peter och Tova inne på Peters jobb och hälsar på och jag får lite vila skönt! Då sätter man sig framför datorn! Hihi. Dante sover i sin säng!

Nätterna går jätte bra dom med, det är ju dom man mest gruvat för.
Både i natt och igår natt åt han kl 23 och sedan kl 3 och sov efter en stund till kl halv sju idag och halv åtta igår. Jag hoppas att det håller i sig men det kan ju fort ändras! =)
Det som är en av fördelana med ersättning är att man får förhoppningsvis in några rutiner ganska fort. En annan är ju också att man kan hjälpas åt, att Peter också matar och hjälper till med nätterna. Vi gjorde så med Tova och det var jättebra Tova var lika nöjd med oss båda. Nu säger jag inte att barn som ammas inte är nöjd med både mamma och pappa men det kan  lätt bli så att det är mamma som gäller.
M
Allt har ju sina fördela och nackdelar.



Ska bli bättre på att ta mera bilder. Så ni får se hur söt han egentligen är! =) Han har mycket jätteblond hår och supersöt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0