Idag torsdag



Dagen började bra med att jag väckte en solstråle som hade sovit i sin säng på sitt rum hela natten. Hon var jätteglad över det, och jag hade lagt fram kläder även i morse som hon tog på utan en minsta protest, men efter att vi nästan var klara för att åka så spårade det ur.
Jag hade gjort klar Dante som inte säger ett pip utan bara mest glider med just nu och även jag själv var klar. Då kom vi till Tovas hår, det skulle kammas.
Så vart det ett helvete, hon tvär vägrade!! Jag fick inte henne att stå stilla eller rättare sagt jag fick henne inte att stå över huvudtaget hon låg och skrek helt hysteriskt på golvet.
En sån gång kan jag inte behärska mig så jag började också att skrika och säga massa saker som jag sedan får ångra. Jag försäkte med allt jag kunde med att få till att borsta håret, med det gick verkligen inte!!

Jag försökte lyfta upp henne men hon skrek ännu värre var på jag också skrek värre och hon skrek att jag nöp henne. Men om hon ligger på golvet och gör motstånd måste jag ju ta i, men jag nyper ju henne absolut inte.
Det var kaos!!!

Det slutade men jag jag skrek att vi skiter i det du får gå strulig i håret till dagis. Satte dom i bilen och åkte till dagis och lämnade dom med världens största dåliga samvete. Satt i bilen på väh till stan och ville bara vända eller åka så långt bort som möjligt.
Kom till jobbet men tåra i ögonen, Jesscia och och gjorde  mig på bättre humör. Tack! ♥ Men det sprutade tårar men jag behövde det då!

Jag vet att jag måste skärpa mig, jag kan inte gå ner på hennes nivå men jag kan knappt behärska mig. Nåt jag måste fixa!!
Jag ska klara detta!!

Eftermiddagen och kvällen var vi hos mamma och pappa. De hade hämtat dom från dagis och jag åkte dit direkt efter jobbet. Vi fick middag och hade lite hundträning. Tova är livrädd för Kid. Hon har blivit livrädd för hundar och katter nu, så synd. Fattar inte var det kommer ifrån?!

Men hon och jag hade ett snack och träning med Kid så det går framåt. Hon klappade han flera gånger och han kunde få gå lös på golvet och hon tog till och med på honom då han gick på golvet!! Jag vart jätteglad och hon själv vart jättestold. Vi ska dit imorgon också, det kommer bli jättebra det här!! Målet är att dom ska bli bästa vänner, Kid är med på det iaf han blir jätteglad över både Tova och Dante.

Båda två har varit på strålande humör ikväll tills dom somnade sött. Underbart!!

Nu ska jag duscha, lägga fram kläder och sen gå och sova.
Håret har vi redan borstat på Tova, hon och jag har kommit överens om att på kvällen borstar jag och på morgonen får hon borsta själv. :)

Imorgon ska bli en bra morgon och dag! Jag vet redan nu att det kommer bli veckans bästa dag! :)

Godnatts ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag känner verkligen med dig! Det måste vara fruktansvärt jobbigt och det är ju inte lätt att "vara vuxen" hela tiden!



Du vet att vi finns bakom dig och stöttar dig oavsett?! Visst?!



Hoppas dagen idag varit bra!!



Kram!

2011-12-16 @ 16:01:09
URL: http://jessiegumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0