snart så...

....är jag tillbaka!!

Jag har helt tappat lusten att blogga, när det gått ett tag så känns det supersvårt at börja om.
Men snart så!!


Nu känner jag att jag är på väg uppåt! Det har inte hänt nåt speciellt men jag har känt att jag sakta sakta gått neråt i humör och känsla. Jag måste erkänna att jag tycker det nästan är helt talanglöst att bara var hemma. Men det är ju mitt eget fel för jag gör ju ingenting. Men då man varken har lust eller ork till nåt så blir man bara sittande. Jag tycker att är jobbigt och tråkigt.

Jag känner att JAG inte är nån jag bara går här hemma och sköter allt, utan att stanna upp och tänka. Jag vill känna att jag  gör nån nytta, men nu på slutet har det kännts svart det mesta.
Men jag är på rätt väg tror jag, allting är mitt eget val det är jag som styr min känsla och mitt välmåående. Jag har varit så sjukt negativ till allt och det har varit rätt mycket med Peters jobb, hur allt skulle bli men nu är det löst!

Nu jobbar han ute på KGM i Birsta och det känns jättebra säger han. Och jag har försökt att tänka positivt. Jag har bestämt att jag ska börja jobba 1:a maj och jobba 80%. Det känns skönt att det är bestämt. Men det känns på nåt sätt att jag sviker Tova och Dante, att jag inte tycker om att vara mammaledig. Jag älskar dom och jag älskar att vara mamma men jag tycker faktiskt inte om att vara hemma på helttid. Jobbigt att erkänna men jag tror inte jag är någon sämre mamma för det. Hoppas iaf inte det!!

Jag har lovat mej själv och Peter att jag ska göra det bästa av dom hära 2 månaderna som är kvar och njuta och göra en massa saker med barnen.

Jag brukar alltid annars ha lätt att uttrycka mej hur jag känner men nu känns det helt konstigt.
Om ni tycker att jag bara skriver en massa skit? Glöm vad ni nyss läst!

Jag är GLAD nu och POSITIV!! =)
Nu ser jag framemot vår och sol som värmer i ansiktiet!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Nä, man är inte en sämre förälder för att man inte tycker att föräldraledigheten är en dans på rosor :)

Fråga bara Mange - han höll ju på att krevera när han var hemma med Nora nu sist, den sista veckan var nog den värsta för honom. Han höll på att krypa ur skinnet! :)

Man älskar ju sina barn, men att vara hemma hela tiden passar inte alla. Inte mig heller kan jag säga - har nu vabbat i en vecka och är så otroligt less på att aldrig kunna vara på jobbet och få något flow i mina rutiner!

Håll ut Petra - snart är det vår, sommar och sol :)

2011-02-23 @ 21:28:07
URL: http://minxy.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart att du är en bra mamma, helt normalt att tycka det är jobbigt att vara hemma så länge.

Efter en ledig vecka kryper det i mej, om jag bara mest varit hemma.

Kram Marie

2011-02-24 @ 16:01:03
URL: http://casali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0