Sommaren 2008

Vi har haft 6 underbara veckor semester i sommar.
Vi har varit ute på semester  i 2 veckor då åkte vi först till Orsa. Vi åkte dit lördagen den 12 juli. Vi hade sagt att vi skulle komma på söndagen men vi var så sugen att vi åkte på lördagkvällen vi ringde när vi var framme där vid ett på natten. Var så mysigt att komma fram. Äntligen på semester!! Vi myste mest, badade och åt gott!! Var även upp till björnparken och kollade på utsikt över orsa sjön och Siljan. Var in till Mora två gånger, gick på stan och åkte Gocart!!

Vi stannade där tills på fredag!9:E förmiddag då åkte vi ner till Karlstad och John och Linda. Mamma och pappa följde med oss och Cicci och Tomas åkte hem. Vi har hela tiden varit med mamma och pappa, har bott tillsammans med dom i deras husvagn. Det gick jättebra vi har haft det så mysigt tillsammans!! Jag har världens bästa föräldrar!!
När vi kom fram till Karlstad vid tre bytte vi bara om och sedan åkte vi till Ransäter där vi skulle se LASSE!! Tova stannade hemma med mamma och pappa. Lasse var grym!!  Miss Li och Maia Hirosawa var ockås jättebra, vilka tjejer! Alltså Lasse vilken människa, jag blir helt i trans när jag ser honom. VI hade tur med vädret det regnade hela dagen men på kvällen vart det sol och helt underbart!!
Dagen efter åkte vi en båtbuss in till stan och åt på en jättemysig restaurang. Mange och Sara och Leo var också nere den helgen så vi var alla!! Vi hade det jättebra! Linda och John är så himla snälla, så kul att hälsa på dom!!

På söndag 21/7 åkte vi vidare till Göteborg. Där bodde vi på Lisebergs camping Kärralund. Min farbror Mats min kusin Niklas och hans tjej Hanna hade också åkt ner till Göteborg så dom kom och grillade med oss på kvällen. Dom bodde på hotell i stan. På måndagen gick på hela dan på Liseberg var hur kul som hellst. Tova älskar att åka karuseller. Jag åkte Bergbanan engång och Peter åkte Balder med pappa.

På tisdagen 22:a var på till Danmark över dan. åkte båten från Gbg kl 7 på morgonen och båten hem från Fredrikshavn kl 20.30 vart en hel dag, jättekul! var upp till Skagen och kollade där haven Kattagatt och Skagerak möts, häftigt! Var och badade i Lökken och badade och hann även med att äta middag i Skagen och gå och kolla i hamnen där.
Var tillbaka på campingen vid halv elva!

På onsdagen åkte vi vidare till Ullared. Jag fyllde år då så vi firade lite!! =) Jag fick äntligen ett Efva Attling halsband av Peter, Tack älskling! Där stannade vi tills på fredag 25:e. Vi natt körde hem då. I Ullared gick i såklart på Gekås men vi badade också en hel del, det var så himla varmt dom dagarna!!
Charlotte Pirelli var även hon i Ullared och handlade, var inte vad jag hade väntat mej!!

Peter sugen på att köra!lunch i Tomas och Ciccis vagn!Cicci och TovaAlla redo särskilt pappa!!Färdig åkt!!

Världens sötaste tjej!Älskar räkor!!Picknik på Ransäter!Vi, spänd på Lasse!

Maia Hirosawa!

Miss li!  Älskade Lasse!  Lasse!     Poolen hos john & Linda!

Leo   Väntar på Båtbussen!    På båtbussen
Tovisen!

Peter, mange & Sara   Bro öppning    Kanal I Karlstad!   Mina bästisar!

Hamnen!   I Hamnen!

På Spårvagnen!      Tova på dansbana på Liseberg!   Tova på dansbana på Liseberg!

Väntar spänt!!   Roligt!!   Världens sötaste!   Tekopp med Niklas och Hanna!

pappa och Peter   På Danmarks båten  Mats, mamma och Pappa   Världens bästa morfar!!

Kattegatt & skageratt   Hanna, Niklas och Mats!   Sandormen!   Stugor i Lökken!

Pappa!

badning!

Peter i Ullared!   Peter i husvagnen!

Gott med Glass! =)

Nu längtar vi tills nästa sommar!! =)