Tidernas jobbigaste helg!!


Shit vilken jobbig helg jag har haft..
Allt elände började på torsdagen då dagis ringde och sa att tova var magsjuk. Fan, tänkte jag! Finns juh inget jobbigare än magsjuka barn. Hela torsdagen och fredagen höll det på från alla håll om ni fattar jag jag menar! :/
På lördagen trodde jag det var över så vi åkte ner till mamma och pappa i Armsjön en sväng men där vart det bara grin, hon var helt galen så vi åkte hem. Då kräktes hon och det kom även från andra håll.. Jag som trodde hon var frisk.

Idag har hon också varit grinig och har varit helt lös i magen har även kräkits. Hon äter ju inget heller! Men hon dricker ialla fall och det är ju det som är viktigt.
Jag är juh en hönsmamma så jag ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade vad man kunde göra men enligt den sjukttrötta damen där var det bara att gilla läget och låta det ta tid. Det viktigaste som sagt var ju att hon drack!!

I lördags kväll vart jag också dålig kräktes och fick springa på toa och hade världens huvudvärk. Så Bettan fick komma och hämta Tova så hon fick sova där. Jag åkte ut imorse och hämtade henne.

Och det jobbigaste av allt är att jag varit helt själv i helgen, Peter har varit i Ånge nånstanns och fiskat med jobbet dom åkte i fredags morse. Och jag skulle ha jobbat och Tova skulle ha varit hos Bettan och Åke.. Inge roligt att ta ut VAB en helg då tjänar man juh lite extra och det är juh ganska få som jobbar. Men måste man så är det ju bara så!!

Så jobbigt och stressande att hon bara grinar och skriker vad man än gör och  att allt man gör är fel.

Det är inte alltid guld och gröna skogar att ha barn! :) Men för det mesta är de det som tur är!!

Men nu sover lillgumman och vi ser på tv, har juh äntligen fått 3:an. Men det är ju bara  nån skitfilm där nu.
Peter och jag åt middag på altanen ikväll när Tova somnat. Åt potatis och majtesill. Världens godaste sommar mat!!

Har i allt elände målat klart stolarna.  :)
image127


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0