Helgen som var!



Helgen som gått var det allra bästa på länge.
Vi var lediga båda två opch Tova var på toppenhumör. Och vi bara myste!!!

Lördag.
Lördagen började med att Tova och jag gick upp och Peter låg kvar. Vi väckte honom med storfrukost  vid nio så vi fikade då, sedan satte vi igång att städa. Peter putsade fönstren i köket, hallen och vardagsrummet. 10 st ganska stora både inne ute och imellan, han var rätt trött efteråt!! Tova satt och kollade på film medans vi fick hålla på med vårat. Snällare tjej finns inte hon har blivit så stor och duktigt! När vi var klara gjorde vi våfflor och sedan somnade Tova i mitt knä. Då fortsatte Peter och jag och plocka lite och vi vilade lite vi med.
När Tova vaknade gick vi ut och lekte. Tova leker jättebra tillsammans med grannen Hannes 4, vi gick tillsammans med dom ner till lekparken.
Till middag åt vi fläskfile med pepparsås och potatis i ugn. Supergott!! Jag har nog världens bästa kille som lagar mat och putsar fönster som jag hatar. =)
Efter maten åkte vi ner till Cicci och Tomas vi vart kvar där tills vi sett klart på Robinson..

Söndag.
Då skulle det vara min tur att få sova ut men jag klev upp och gick ut på en raskprommis istället, så mycket skönade i det fina vädret. När jag kom hem var det frukost.
Gick ner till mamma och pappa en sväng och hämtade Tova som pappa hade varit och hämtat lite tidiagre. Tova älskar verkligen att få vara med mormor och morfar!! När vi kommit hem kom Stefan och Lina, Peter och Stefan skulle byta däck på bilarna och det slutade också med tvätt. Vi grillade korv till lunch ute i det superfina vädret. Lina och jag satt och solade och mådde gott!! När Stefan och Lina åkte hem gick vi ner till mamma och pappa igen, Tova ville absolut det. Där vart vi bjuden på middag, Rotmos och fläsklägg... Så himla gott!
Sedan gick vi hem och myste innan det var dags för Tova att sova.  Hon är fortfarande lika duktig och går och lägger sig själv, vi säger bara Gotnatt och pussar lite på henne!

Det var inga bilder alls i helgen, glömde helt bort det.
Sk bli bätte på det, inlägger bli så mycket roligare då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0