Lite nytt!


Mina fina pelagoner.

Idag har jag köpt två superfina pelagoner.
Vi var en sväng på Plantagen idag och där hittade jag de hära fina Mårbacka pelagonerna. Jag älskar pelagoner, allra hellst rosa. Dom hära var du finaste jag sett  'Tant Hanna' hette dom, gulligt! =)
Så nu står som i köksfönstret och jag blir glad varje gång jag ser dom. Jag gillar verkligen inte att hålla på med blommor och andra växter men pelagoner det går bra och dom tycker jag jättemycket om. Ska fixa blomsterhyllor på altanen där jag ska ha många olika pelagoner.

Så nu ikväll har jag grejjat lite här hemma så nu känns det så fint. Det behövs inte så mycket för att det ska kännas bra och bli fint. Jag har bytt plats på lite blommor och planterat om två stycken som nästan häll på dö!
Nu längtar jag bara efter solen så det känns riktigt bra! =)


Kommentarer
Postat av: Linda- The one and only

Hej hej vännen!! Jättefina pelargonier!!

Fick lära mig en sak när jag gjorde ett repotage om just blommor. Om det är äkta Mårbacka skall det vara lite rött innuti blomman på pestillerna :)

Om inte så är de feak. Jätte intresant!!! Det finns tydligen 2 sorter mårbacka en fake och en riktig.

Lite ovesäntlig information från mig :)



Men jätte fint i fönstret blev det! Så skönt att få in våren....



Puss och kram



Linda

2009-04-08 @ 09:20:39
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0