Familjerådgivning!




Peter och jag har gjort något jag aldrig trodde jag/vi skulle göra..
Vi har varit på familjerådgivning..
Det började med att dom nämde det på ett föräldramöte på dagis, dom informerad om att dom fanns och vad dom gjorde.

 Det gick några veckor och jag kom på att det kanske inte vore så dumt för oss. Jag ringde och bokade ett möte utan att säga nåt till Peter. Gick och gruvade mej några dagar innan jag sa det, och jag fick den reaktionen jag väntat mej! "Vi kan inte gå på sånt"  "Det är ju skämmigt" "Vad ska dom kunna hjälpa oss med".
Men han gick ändå med på att gå dit och ge det en chans. Vi gick dit och jag måste säga att det var det bästa vi nånsin gjort, jag vet inte egentligen inte vad vi sa eller vad det som gjorde skillnad, men vårat förhållande vände totalt!! Vi har varit där två gånger nu och jag kan säga att det ALDRIG varit bättre mellan oss som nu. Det känns underbart det tycker vi båda två.  
Jag har börjat förstå hur jag funkar!!
Peter och jag hade kommit till en vägg på nåt stätt, vi kunde inte prata med varann vi bara bråkade och respekterade inte varandras åsikter!

Varför skriver jag om det hära?? Jo jag vill att andra ska göra som oss att söka hjälp om det behövs, inte känna någon skam. Varför inte ta hjälp om det finns möjlighet? Jag tror att det skulle göra gott för många!

Kändes skönt att få säga det! =)





Kommentarer
Postat av: Anna från Sundsvall

Hej!



Brukar kolla in din fina blogg ibland.

Och jag vill bara skriva TACK för att du skrev detta inlägg, jag tror som dig att många upplever det lite "skämmigt" att gå till familjerådg, fast som du säger det kan göra underverk i ett förhållande. I stället för att gå runt och må dåligt med varandra, göra något åt det.



Bra skrivet!

2009-05-22 @ 09:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0