Fortfarande sjukstuga!


Här hemma är det fortfarande sjukstuga Tova får bara mera vattkoppor hela tiden.
Så idag har vi som de andra dagarna bara suttit framför tv och myst.
Vi vaknade vid kvart i nio i morse!! Tova som annars brukar vakna vid sex-sju tiden. Skönt tyckte båda hon och jag. vi klev upp direkt då och åt frukost. Jag känner mej inte heller riktigt frisk känner mej febrig och har ont i kroppen. Men jag har det inte lika illa som gumman, det är så himla synd om henne. Det är värst på kvällarna då det gör superont och kliar.

Igår kväll har vi jättesvårt att få i henne medicinen. Hon tvär vägrade!!!
Vi försäkte på alla sätt men hon bara grinade och skrek.. Man får panik när hon bara skriker av smärta och hon vägrar ta medicin och det finns inget att göra. Jag tappade helt humöret och spårade ur, kände mej som världens sämsta mamma. Kunde knappt somna. När jag precis somnat så vaknade Tova igen i världens skrik, så var det ingång igen. Världens Cirkus!!! Hon vägrade ta medicin, men efter mycket tjat och hot om att vi måste om hon inte tog medicinen åka in på sjukhuset. Då drack hon upp det!!! Hon var jätteglad och vi superstolta!!

Nu sitter hon med en glass framför tv så just nu är det lugna gatan.
Gruvar tills det blir dags för kvällsmedicinen. Men vi ska ge henne den lite tidiagre ikväll, hoppas det hjälper. Igår gjorde vi fel och väntade tills hon var jättetrött!!

Ses!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0