Stackars Gumma


Tovisen har gått och fått vattkoppor.
Det började i söndags då hon hade några prickar på halsen, jag trodde det bara var någon typ utslag för dom kliade inte. Sedan på eftermiddagen visade hon en blåda i handen, men vi fattade inte då heller. Vad konstigt tyckte vi!!!

Igår när vi vaknade så var hon alldeles prickig på hela kroppen och då fattade jag att det var vattkoppor.
Det är flera på dagis som haft det nu, och nu var det lillgummans tur.
Men igår var det fullrulle på henne på dagen, men på eftermiddagen och kvällen började det att klia och hon vart hängig. Snacka om att vi är bortskämda! Det är ju aldrig annars några problem med att få henne att sova, vi säger bara godnatt efter vi sjöngt lte sedan somnar hon själv. Igår var det besvärligt hon hittade ingen ro och snurrade bara i sängen.

Och i natt... Stackars Tova, hon har grinat mest hela natten. "Mamma jag har så ont" Jag vill inte ha vattkoppor"
Vad säger man?? Det finns ju inget att göra, mamma köpte hit kylbalsam igår men tova vägrar.. Hon skriker som en stucken gris. Hon har fått vattkoppor överallt tillochmed i rumpan och det gör så himla ont på henne. Man känner sig på himla maktlös när hon grinar helt hysteriskt och så kan jag inte göra nåt. Bara försöka prata lugnt för tar jag i henne så blir det värre.

Ska ringa till vårdcentralen bara dom öppnar så vi kan få något mot klådan.
Det finns bla nåt som heter Tagegyl som ska vara bra har jag läst. Ska fråga vad dom säger.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0