Ingen bebis i natt heller....


..det kanske är lika bra med tanke på hur jag mår!
Inatt har varit det värsta natten på riktigt länge. Jag gick och la mej vid halv tio för jag var så himla trött men kunde inte somna. Vid halv elva kom Peter och så var det helt kört att somna, han somnade direkt och började toksnarka, Suck!!!

På nått sätt lyckades jag somna men vid tolv vaknade jag igen, toa besök och sedan var det helt kört!
Jag har så sjukt ont i kroppen och öronen o huvudet värkte plus att jag var helt täppt så munnen var som Sahara.. Och bredvid mej låg en snarkande sambo... Livet sög! Jag försökte få liv i Peter men det hjälper en stund sedan är han igång igen...
Låg och väntade på att klockan skulle bli fyra för då skulle han upp och åka till jobbet. Jag gick på toa då och gissa vem som sa "Mamma nu är det morgon va??" "NEJ"
Så när Peter åkt kom Tova in i våran säng och låg och surrade helt vaket. Jag var då inte alls på humör för det...
Men till slut så somnade hon och vi vaknade vid 7,15.

Nu sitter vi och kollar på Bollis och jag längtar tills jag lämnat henne på dagis så jag kan gå och sova igen...





Kommentarer
Postat av: Sara (Minxy)

Kom nu ihåg att visa Peter den här texten :)



"Den förälder som stannar hemma får betalt av Försäkringskassan för att stanna hemma och sköta ERT barn, ersättningen är för 8 timmar per dag, precis som vilken vanlig arbetsdag som helst. Övriga 16 timmar är det meningen att bägge föräldrar ska dela ansvaret för barnet, därför får man inte heller pengar för dessa timmar.

Den som går till sin ordinarie arbetsplats har schemalagda raster/möjlighet till toalettpauser och mattider som man har rätt till enligt lag, den som stannar hemma har ingen möjlighet att gå ifrån barnet när man känner för det, utan ert lilla barn förväntar sig att föräldern ska vara aktivt närvarande hela tiden.

Därför är det extra viktigt att den förälder som varit frånvarande under dagen tar ett aktivt ansvar när han/hon väl kommer hem, för annars fungerar inte parförhållandet i längden, då den ena föräldern aldrig får "gå för dagen" om så bara för en timme för att ladda batterierna."



2010-02-09 @ 23:08:41
Postat av: Mamma

Hej Gumma

Onskar sa att jag var hemma och kunde stotta dig. Forstar att det ar tungt nu. Ska du inte ga till dr. och fa nagot mot din forkylning sa kanske det blir lite lattare.

Puss och kram, alskar dig. Mamma

2010-02-10 @ 02:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0