en vanlig måndag??!?!?


Idag är en sån dag som man bara vill ska ta slut, jag vill bara sätta mej ner och grina....
Jag orkar inte med någonting. Jag stör mej på Tova hela tiden, jag orkar verkligen inte med henne. Hon är bångstyrig och vägrar lyssna och retar upp mej hela tiden. Jag vet väl att mitt humör speglar sig lite på henne men hon har kommit in i en sjukt jobbig period nu. Tänker flera gånger per dag att jag skulle lätt sälja henne..

Dante är inte alls på humör heller idag. Han vägrar sova och är nu ännu mera förkyld och har jobbighosta. Det finns inget värre än när barnen är sjuka. Jag skulle göra allt för att han vart frisk nu direkt. Vi som ska ha kalas på lördag för Tova som fyller 4år på torsdag, nu vet jag inte hur det blir jag vill ju inte bjuda hit en massa folk om Dante fortfarande är sjuk.
Nu ligger han i Babysittern här bredvid och är så himla trött men vägrar lägga igen ögonen, men Tova däremot hon har somnat i soffan. Skönt! Hon behöver sova en stund mit på dagen!! jag tycker hon skulle kunna sluta med det hon är ju 4 år! Men vaknar men kl 6 så blir man ju lätt trött..

Tänk att när jag fick Tova och hon var bebis så tyckte jag det var jobbigt, men nu ÄR det verkligen jobbigt!!
När Peter tar med sig Tova ut och jag är ensam med Dante så känns det som rena semestern. Även om han är lite grinig så är det våran lilla prinsessa som tar våra krafter..





Kommentarer
Postat av: Sara (Minxy)

Jag vet, de äldre kräver sitt på ett annat sätt än de små....

Jag får spunk på Leo också några gånger varje dag. Som idag då jag råkade hälla ut en liter nyponsoppa i kylskåpet (!) och började försöka torka upp allt - DÅ springer Leo fram till Nora (som ligger och sover på en filt) och drämmer till henne i ansiktet med en bil! Man blir ju galen....

2010-03-15 @ 20:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0