Lördag och söndag.





I Lördags så jobbade Peter så barnen och jag var ensamma. Så vi var tillsammans med mamma och pappa hela dagen. Vid halv elva gick vi ner till mormors grav och planterade nya blommor och gjorde fint. Tova hade målat en teckning till gammel mormor, det var en bild på henne sa Tova. Super gullig var den.
Efter det så gick vi till bommen och köpte en korv. Sedan var vi bara hemma hos mamma och pappa och grejjade, pappa byggde ett altan golv på framsidan.
Kl 14 slutade Peter så han kom dit då, på kvällen var han inne i stan och kollade på Thaiboxning, det var någon gala på sporthallen. Tova hon åkte med Peter till Anna och Per och sov över där tills idag söndag. Idag har dom varit i Ånge på  Mickes konfirmation.
Dante och jag var nere hos mamma och pappa och fick middag där, grillat! Gott som alltid!! Gick hem vid nio då var jag helt slut. Dante somnade bra som vanligt vid sju och sov i vagnen på väg hem. Lyfte över han till sängen när vi kom hem.
Han vaknade vid fem för lite välling och sedan sov han till åtta så Peter och jag fick sovmorgon imorse!!
Lustigt, nu är åtta sovmorgon det var det inte för ett par år sedan!! =)

Innan middagen var jag och mamma ute och åkte en sväng. Jag provkörde deras nya bil, härligt att köra en alldeles ny bil som gått 80 mil. Dom fick den för några veckor sedan. Så nu är vi också sugen på att byta bil, men vi ska inte göra det. Dom har köpt en Volvo v70 precis som vi vill ha! Fast jag skulle vilja ha
med 4-hjulsdrift!!

Idag söndag har Peter och fått jättemycket gjort.
Vi har målat plankor till staketet, jag har börjar med min postlåda grej. Visar när det är klart! =)
Sedan har vi satt upp Tovas studsmatta och krattat lite. Dante sov mellan 11-15 så vi hann även med att gå och hälsa på mamma och pappa en sväng. Där blev vi bjudna på lunch. Tack!! =) Jag är så glad att dom bor nära så vi kan träffas så ofta. Tova tycker även det, nu har hon fått börja gå dit själv och hon är jättegllig när hon går dit hon ser så mallig ut. Går duktigt på vänster sida och stannar vid guldvägen och kollar!!

Till middag idag blev vi bjudna på thaimat från Bommengrillen av Per och Jocke. Dom köpte med sig det när dom kom för att lämna Jocke. Per skulle till Stockholm och Anna, john och Tova var på väg tillbaka från Ånge.
Vi avslutade med att lite kvällsfika här innan dom åkte hem.

Nu sover våran underbara barn i sina sängar sedan kl 19. Dom gick och lade sig samtidigt, Dante somnade direkt men Tova höll på en stund. Hon somnade vid åtta efter att hon legat och kolla på tv en stund.


Tovas teckning





Det är så sjukt tråkigt att måla men jag tror det kommer bli jättebra. och ska jag vara ärlig så är det Peter som står och den mesta målningen här hemma!


Lycka så studsmattan är uppe.


Dante och Jocke myser!! Jocke är så gullig med honom han vill gosa och prata med Dante hela tiden och Dante blir jätteglad!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0