Kina o lampor!!

Igår eftermiddag var jag o barnen och Cicci Tomas och deras barn in på stan.
Det var ju lyslördag då all julbelysning skulle tändas.
Vi åkte in vid tre och gick först på stan lite och sen gick vi upp på blåkina och åt. Gick riktigt bra, barnen var jättesnälla. Efter maten gick vi ner på på stan, vi trodde vi hade missat när dom skulle tända men vi stod där kanske 5 minuter så började dom att tända. Kan säga att jag var inte alls särskilt impad. Det stod några och uppträdde på scenen men det hördes knappt. Men barnen var nöjda och det är det viktigaste. Vi avslutade med att gå på Hemköp och köpa lördags godis!! Dagen var fulländad! :)

När vi kom hem nattade vi dante och sen hade jag och Tova mys i soffan. Vi somnade båda två, jag somnade innan Så mycket bättre var slut! Tar på krafterna att vara själv med barnen! ;)
Men väcktes av att mamma ringde vid elva, hade lovat och skjutsa hem deras kompisar till matfors. Så mamma kom hit och satt här medans jag körde dom.

När jag sen kom hem var jag jättepigg, så då kollade jag på Så mycket bättre och satt och lyssnade på Johnny cash, är inne på han nu igen. Det går i vågor. Såg Walk the Line igen för ett tag sen, sjukt bra film!!

Idag har vi inte planerat nåt, får se vad vi hittar på.
Just nu är det bråk i soffan mellan två lika tjuriga barn. Ska det vara så svårt att låta varann vara?!
Tova har blivit än mera rastlös efter allt som hänt, hon vill att det skall göras nåt eller hända nåt HELA tiden. Jag blir ärligt Helt galen på det!! Ska det vara så svårt att bara vara själv en stund, leka med sina saker.

Aja det löser sig, men det är sjukt jobbigt att ha nån som hela tiden tjatar på att nåt måste hända! Vad ska vi göra? Jag har inget att göra?! Kan vi inte åka nånstanns?! Kan ingen komma hit?! Jag blir galen på det!!!!

På Kina!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju faktiskt nyttigt att kunna slappna av, leka själv, eller inte göra något alls en liten stund. Lilla gumman får väl träna på det, så hon blir en stjärna även på det! =) See you soon, Edward väntar...

2011-11-20 @ 17:48:54
URL: http://blogg.stallhjaltarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0