Jag tänker....


Jag såg på 3:an kl 21 på ett program hette Livet blir bättre!! Passande namn och riktigt bra program.
Det handlade om Anton hysén som kom ut och är nu första proffs fotbollsspelaren som kommit ut som gay. Vilken gullig och stark kille, ser upp till sånna som honom.

Jag önskar ofta att jag var sån, sån som inte brydde sig vad andra tyckte och tänkte. Jag skulle vilja kunna lita på mig själv och min förmåga, och bara gjorde det jag tyckte kändesrätt. Jag har alltid varit en osäker och velig person,men är på väg att bli en bättre människa. Steget jag tog från P är ett steg i rätt riktning. Jag mådde inte bra i våran relation och kom till ett läge där jag bara kände att jag måste bryta upp. Vi hade gjort mycket för att försöka få det bra, hade tyvärr hänt saker som totalt förstör ett förhållande. Vissa saker går bara inte att laga, tror man det så lurar man bara sig själva, det gjorde vi. Jag vet nu att det var rätt beslut men ett jobbigt och fortfarande jobbigt beslut. Men jag kommer bli en bättre människa och jag kommer att må bättre.

Jag fattar inte varför jag ska hålla på att bry mig om vad andra tänker och vad dom tycker?! Det är ju egentligen oviktigt bara jag följer mitt hjärta och mina tankar och gör det jag tror är rätt för mig och Tova oDante såklart.

Det som hände i höstas med S och allt, där följde jag mitt hjärta och vad jag trodde var rätt, men se så fel jag hade. Men jag tänker inte låta det knäcka mig totalt, jag ska acceptera det, släppa det och gå vidare. Även om det är svårt!!
Jag skäms nåt så fruktansvärt och önskar så här i efterhand att det var ogjort. Men inget ont som inte har nåt gott med sig! :) är det inte så?!
jag tror att olika erfarenheter är bra, även dom smärtsamma. Låter kanske konstigt men tror det är så på nåt sätt.
Måste iaf försöka tänka så.

Godnatt
Nu hade jag tänkt att sova men kommer bli lite svårt :) nu är mina tankar igång. Ska försöka stänga av!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0